The browser you are using is not supported by this website. All versions of Internet Explorer are no longer supported, either by us or Microsoft (read more here: https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Please use a modern browser to fully experience our website, such as the newest versions of Edge, Chrome, Firefox or Safari etc.

VBE i miljövård

22 mars är det återigen dags för ett halvdagsseminarium i Lund om VBE inom ett specifikt verksamhetsområde. Denna gång är det miljövård som står i fokus.

Vari består den evidens som policybeslut om miljön vilar på, och som ligger till grund för praktisk miljövård i våra regioner och kommuner? Hur skaffar man den nödvändiga evidensen? Hur bedömer en rättsinstans om tillräcklig evidens finns då osäkerheter föreligger?
I denna workshop har vi tänkt oss att olika nivåer på beslutsfattande kan belysas: hur arbetar man med vetenskap och beprövad erfarenhet i regionerna, vetenskapliga utvärderingar, inom akademien, inom institut som verkar för policy, i juridiken, och i högskoleundervisningen?
Program hittar ni här. Anmälan sker till med [dot] etik [at] med [dot] lu [dot] se