The browser you are using is not supported by this website. All versions of Internet Explorer are no longer supported, either by us or Microsoft (read more here: https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Please use a modern browser to fully experience our website, such as the newest versions of Edge, Chrome, Firefox or Safari etc.

VBEforskare intervjuade i "Aktuellt om vetenskap & hälsa"

Nils-Eric och Annika är intervjuade i var sin artikel om risker och beslut.

Aktuellt om vetenskap & hälsa produceras som ett samarbete mellan Medicinska fakulteten vid Lunds universitet, Malmö högskola och sjukvårdsförvaltningarna inom Region Skåne. En fysisk publikation utkommer två gånger om året och artiklar publiceras fortlöpande på webbplatsen. Två av de senaste artiklarna är intervjuer med Nils-Eric Sahlin respektive Annika Wallin. Nils-Eric, i "Risker som stigmatiserar", pratar om risker och kunskapshantering medan Annika, i "Hur bra är vi på att fatta vardagsbeslut", pratar om beslut vi tar i vår vardag.